הפסימיסט עשוי להיות צודק בסופה של הדרך. האופטימיסט לפחות נהנה מהדרך אליה.

שמעון פרנס נולד בירושלים ב- 21.2.1954 כבן למשפחת פרנס הוותיקה הסופרת דורות רבים בעיר העתיקה בירושלים. גדל והתחנך בירושלים. בוגר בית הספר בויאר והאוניברסיטה העברית, נשוי ואב לשלושה.
עורך ומגיש תוכנית רדיו וטלוויזיה וותיק ומנוסה שהחל את דרכו התקשורתית בקול ישראל שם ערך והגיש תוכניות רדיו רבות ומגוונות ברשת גימל וברשת ב'. שולט במגוון רחב של סגנונות מוסיקאליים אולם את עיקר פרסומו קנה כמי שמתמחה במוסיקה הישראלית המזרחית לדורותיה, במוסיקה יוונית וכמי שהגה ערך והגיש את תוכנית הטלוויזיה "בטברנה", על גלגוליה השונים.
בימים בהם הייתה מוסיקת הקסטות הישראלית מנודה בתקשורת הישראלית ערך את תוכנית הרדיו הפופולארית "אגן הים התיכון" ברשת ג' במשך כ-20 שנים ואת התוכנית הרדיו הדוקומנטרית "מסע הקסם המזרחי" שתעדה את סיפורה של המוסיקה המזרחית הישראלית מימי הישוב ועד שנות ה-2000 לאורך כ-60 פרקים. במקביל רכש ידע ומומחיות רבה במוסיקה יוונית ובתרבות יוון המודרנית והיה חלוץ ההשמעות של מוסיקה יוונית ברדיו הישראלי. בשנות ה-90 ערך והגיש את תוכנית הרדיו הדוקומנטרית "בחשכת בתי מרזח"- סיפורה של מוסיקת הרבטיקו שתיעדה את סיפורה של מוסיקת הבוזוקי מהמחששות של פיראוס ואתונה של ראשית המאה ה-20 ועד לאולמות הקונצרטים של שנות ה- 2000.
בשנת 1993 הביא בפני הערוץ הראשון את הרעיון לתוכנית ב"טברנה", תוכנית שזכתה לפופולאריות רבה ושבעבורה זכה לפרס איש השנה בטלוויזיה בשנת 1999. בשנת 2000 עבר לערוץ השני ושם המשיך להגיש ולערוך בהצלחה את התוכנית "אצל פרנס בטברנה" לאורך שלוש עונות. החל משנת 2001 פרנס הוא איש גלי צה"ל. במשך עשר שנים רצופות בין 2004 ל-2014 הגיש את התוכנית היומית "פותחים ערב" תוכנית ששודרה מידי ערב בין שש לשבע בימים ראשון עד רביעי, וזכתה לקהל מאזינים אוהד וקבוע. החל משנת 2009 הוא עורך ומגיש את התוכנית "העונג השישי" המשודרת מידי יום שישי בין שלוש לחמש אחר הצהריים עם שירים, סיפורים ופינות באווירת השבת הנכנסת.
בשנת 2010 החל להגיש בטלוויזיה החינוכית את התוכנית "חלום לים התיכון" המשודרת במקביל גם בערוץ השני. החל משנת 2013 הוא משמש כיועץ אומנותי לפסטיבל "מדיטרנה" באשדוד. בנוסף לעבודותיו ברדיו ובטלוויזיה הוא משמש כמנחה ומספר סיפורים במופעים שונים, וכמרצה בפורומים שונים בתחום התמחותו התקשורתית.

מסע הקסם היווני

טיולי אוכל ומוסיקה לאתונה וסלוניקי

שמעון פרנס ברדיו

תוכניות הרדיו של פרנס בגלי צה"ל

ההופעות של שמעון פרנס

הופעות ועידכונים על תאריכי מופעים

מעוניינים ליצור קשר?

אשמח לשמוע מכם
ליחצו לפרטי התקשרות
Share This